Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Promocje

Dostawcy

Brak dostawców

Dieta, a nasze oczy... czyli co jeść, aby cieszyć się dobrym wzrokiem przez lata

Published : 2017-05-08 15:16:05
Categories : Zdrowie oczu

To, że jedzenie ma ogromne znaczenie dla stanu naszego zdrowia wiedzą już chyba wszyscy. Właściwie zbilansowana dieta pomaga w unikaniu groźnych chorób, a także przyczynia się do znacznego wydłużenia naszego życia. Niewielu z nas zdaje sobie jednak sprawę z faktu, iż poszczególne potrawy mogą pomóc nam zachować w dobrej kondycji nasze oczy. Co jeść, aby mieć dobry wzrok przez całe dziesięciolecia? Dziś słów kilka o tym, jak bardzo nasze oczy kochają zdrowe jedzenie...;)

Dieta, a oczy...

Eee...co jest doktorku...? Czyli dlaczego, Królik Bugs zagryzał się marchewką?

Marchew to bogate źródło witaminy A, a ta doskonale radzi sobie z wolnymi rodnikami, które szkodzą naszym oczom i mogą prowadzić do uszkodzenia naszego wzroku. Witamina A wspiera również prawidłowe funkcjonowanie fotoreceptorów siatkówki oka, wspomagających prawidłowe widzenie zarówno po zmroku, jak i w środku dnia. Jeżeli zaniechamy dostarczania naszemu organizmowi odpowiedniej dawki witaminy A, możemy doprowadzić nawet do tzw. kurzej ślepoty, a także wielu innych schorzeń naszego wzroku, do których możemy zaliczyć m.in. owrzodzenie i zbliznowacenie rogówki, zespół suchego oka, a także rozlaną martwicę rogówki.

Beta karoten oraz wiele innych witamin i minerałów mających zbawienny wpływ na nasze oczy znajdziemy w warzywach i owocach, dlatego warto pamiętać o ich stałym miejscu w naszym codziennym menu. Jeżeli nie lubisz marchewki, nic się nie martw, bogatym źródłem witaminy A są również:

  • pomidory
  • brokuły
  • wątróbka
  • brzoskwinie
  • masło
  • szczaw
  • szpinak
  • żółtka kurzego jaja
  • czerwona papryka
  • ryba
  • pełnotłuste mleko
  • owoce mango
  • morele
  • botwina
  • papaja
  • dynia
  • a także cykoria.

Jak widzicie dla każdego coś miłego:)

Nie zapominaj o witaminach C i E

Uzupełnianie naszych witaminowych braków powinno odbywać się w przemyślany sposób, dlatego zawsze trzeba pamiętać o odpowiednich proporcjach i towarzystwie innych składników, odpowiedzialnych za ich przyswajanie. Za prawidłową syntezę beta kolagenu odpowiedzialna jest witamina C, której bogate źródła znajdziemy w m.in.:

  • winogronach
  • truskawkach
  • porzeczkach
  • i oczywiście cytrusach.

Proces syntezy kolagenu zapewnia trwałość naczyń krwionośnych naszego oka, a jej brak może spowodować niebezpieczne krwotoki, a nawet wylewy przedspojówkowe. Za prawidłowe przyswajanie Witaminy A w jelicie cienkim odpowiadają produkty będące źródłem witaminy E. Znajdziemy je w:

  • nabiale
  • podrobach
  • orzechach
  • a także w soi czy szpinaku.

Kobieta

Pamiętajmy jednak, że z witaminami, jest jak ze wszystkim, nie należy przesadzać i najlepiej przyjmować je w swojej naturalnej postaci. Nie przesadzajmy z suplementami i starajmy się uzupełniać braki witamin poprzez spożywanie prawdziwych warzyw i owoców, a także spożywanie potraw bogatych w minerały takie jak cynk, selen, miedź i mangan. Bez trudu, odnajdziemy je w:

  • rybach
  • owocach morza
  • orzechach
  • ciemnym pieczywie
  • fasoli
  • awokado
  • czosnku
  • a także cebuli.

Zrównoważona i dobrze zbilansowana dieta to prosta droga do zdrowego wzroku

Aby utrzymać swoje oczy w dobrej kondycji, powinniśmy o nich pamiętać także podczas planowania swojego codziennego menu. Niezależnie od tego, czy nosimy soczewki kontaktowe, okulary czy jeszcze nie wymagamy specjalistycznej korekcji naszego wzroku, odpowiednia dieta może pomóc nam cieszyć się zdrowszym wzrokiem nawet do późnej jesieni naszego życia, dlatego warto o niej pomyśleć odpowiednio wcześniej.

Jeżeli zauważasz u siebie pewne objawy zmęczonych i wysuszonych oczu być może dobrze będzie się skonsultować w tej sprawie ze swoim lekarzem okulistą lub optometrystą, a także zasięgnąć porady u dietetyka, w celu skorygowania swoich obecnych nawyków żywieniowych. Twoje oczy z pewnością będą Ci za to wdzięczne:)

Dieta o oczy - infografika

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Kupuję produkt

Udostępnij

Producenci

Wspieramy karateków

Pomagamy dzieciom